2017. március 16., csütörtök

Minikertek csészében


Rendszerint meg szoktam írni, egy ötlet hogyan keletkezik, mi az, aminek a hatására egyszer csak születik egy alkotó gondolat - a mostani bejegyzés esetében viszont semmiről sem tudok beszámolni. :-) Egyszerűen csak a kicsik levegőn száradó gyurmájának maradékát akartam megmenteni, mindenféle cél nélkül. De hogy ebből hogyan lettek tavaszi minikertek... szerencsére azért fotók vannak a folyamatról, mert a blog öt éve alatt megszoktam, hogy az a legjobb, ha mindent fotózok, így aztán egészen olyan, mintha tervezett alkotás lett volna. De őszintén mondom, hogy nem - és a végeredmény mégis nagyon kedves lett a szívemnek. Néha nagyon jó dolog elképzelés nélkül nekivágni az alkotásnak, mert ilyenkor aztán tényleg meglepetés lesz, hogy végül mi születik meg a kezünk alatt. Nekem ez most igazán az lett :-)

A kiindulás tehát a levegőn száradó gyurma maradéka volt, ami a gyerekek után maradt, egy kisebb darab - ezt nem olyan könnyű úgy eltenni, hogy kicsit se száradjon ki, úgyhogy gyorsan gyúrtam belőle néhány kicsi manóházféleséget és gombákat, amelyekbe fogpiszkáló-darabokat szúrtam. Először arra gondoltam ugyanis, hogy ezeket száradás után elteszem koszorúdekorként, például egy mesebeli hangulatú adventi koszorúra vagy bármire...





Ezután félretettem száradni a megformázott darabokat, és ezzel a lendülettel teljesen el is feledkeztem az egészről.Több hét elteltével jutottak csak újra eszembe a gyurmafigurák, amikorra már kopogósra száradtak - de az adventi koszorú gondolatát el is vetettem, ahogy rájuk néztem, mert hirtelen rögtön ki akartam festeni mindet. Hiszen olyan szép fehérek voltak, szinte áhítoztak egy kis festék után... :-)
Koncepcióm továbbra sem volt, ezért gondoltam, lesznek, amilyenek lesznek, nem részesítek előnyben semmilyen konkrét színvilágot, úgyis éppen nagyon tele volt a fejem ezerféle gonddal és gondolattal, ilyenkor az a legjobb, ha az ember terápiás jelleggel kifesti magából az ezer egy részét...  
Végül is igazán színesek lettek:





A technikai részről: a házikókat akrilfestékkel festettem le, majd az ablakokat-ajtókat-téglafoltokat-növényrészeket is ezzel. Száradás után viszont fekete vékony hegyű alkoholos filccel kiemelgettem a széleket, és ceruzával itt-ott textúrát mintáztam a felületekre.

A gomba egyszerű dolog volt, csak a kalapot festettem le pirossal, és utána fehér festékkel telepöttyöztem.





Ezen a ponton ébredtem rá, hogy tulajdonképpen egészen tavaszias színvilágú-hatású lett az összes gyurmadarab, úgyhogy gondoltam, lehetne belőlük asztaldísz - de nem koszorú, hanem egészen más, és akár nem is egy, hanem négy, hogy mindenkinek a terítéke mellé jusson egy kis tavaszi jelenet...  Így aztán elővettem négy csészét, és gondoltam, ezekbe fogom tenni a megfestett figurákat - de hogy mégis pontosan mibe rögzítem őket, ami a csészéből nyom nélkül eltüntethető később...

Hát, macskaalom lett a megoldás... :-) de nem használt, ennyire azért nem vagyok elvakultan újrahasznosító :-) Igazából homok lett volna a legjobb, de éppen eső után voltunk, és a kinti homok szotyogott a víztől, így került képbe a macskaalom. 
Ha esetleg Ti meglepődtetek volna, képzeljétek el, a macsek milyen döbbent pofit vágott, amikor meglátta, hogy az almot csészékbe porciózom :-)





A pici kavicsokra zöld száraznövényt borítottam:





Végül beleszúrogattam a gombákat, ráültettem a házikókat, néhány további aprósággal kiegészítettem a tavaszi jeleneteket, és ezzel el is készült a tényleg nagyon spontán módon születő négy csészés minikert-asztaldísz. 

Az igazsághoz tartozik, hogy azóta bővült a csészék tartalma: a Kisebbik a képek elkészülése után rögtön elégedetlenségének adott hangot, és négy kis törpét is kreált az apró kertekbe, mivel meg volt győződve róla, hogy ezekben a házakban igenis laknia kell valakinek... :-)









































18 megjegyzés:

  1. Kis tavaszi csomagok!🍄😀Helyesek lettek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon édesek lettek!:) a fehér léckerítésért oda vagyok :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is :-) amint megláttam (az aliexpressről van), rögtönazonnal kellett :-)

      Törlés
  3. Nagyon-rettentőmód-elképesztően tetszik :).

    VálaszTörlés
  4. De szívesen lennék most manó! Gyorsan le is csapnék az egyik ingatlanra, bár nehezen tudnék választani, mert mindegyik rendkívül aranyos:-)))))

    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen én is gondolkodtam, és hosszas megfontolás után a narancssárgába költöznék be, vagy ha foglalt, akkor a kis drapp házba, de mindenképpen megvenném zöld szomszédtól azt a kényelmes padot :-)

      Törlés
    2. Stipi-stop, a zöld ház az enyém, padostul! De bármikor átjöhettek egy kis sütire és kávéra, vagy csak úgy üldögélni...! ;-)

      Törlés
  5. Manóságosan meseszépek ♥♥♥

    VálaszTörlés
  6. A macskaalomnál hangosan fölröhögtem. Nem, nem nevettem vagy kacagtam, hanem röhögtem.
    Azt eddig is tudtam, hogy nagyon jó ötleteid vannak és szépen dolgozol.
    De most már azt is tudom, hogy gyakorlati problémák megoldásában is jeleskedsz.
    :))))
    Köszönöm szépen a mindent!
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A macskaalomért én is hátba veregettem magamat, ezt be kell vallanom :-) :-)

      Törlés
  7. Fantasztikus! Nagyon-nagyon tetszik! Hihetetlen, mennyire kreatív és ügyes vagy! :)
    Szép hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! De jó, hogy írtál!

      Törlés
  8. Nagyon tetszik, imádom a minikertecskéket, ezek pedig igen inspirálóak! Koszonom :-)

    VálaszTörlés
  9. Megcsináltam! Nagyon hálás vagyok az inspirációért...
    Az enyém itt látható: https://youtu.be/DmBj81Ojaos

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök, hogy ihletet adtak a minikertek! Szuper a videó és a végeredmény!

      Törlés